Kooperatív tanulás a gyakorlatban

A következő képzés dátuma: 2025 Február 28 - Március 2. az azt követőé Április 4-6.

Helyszín: SZIA-Terem, Budapest
Gyakoriság: Egyéni jelentkezőknek évi 5 alkalommal indítjuk
Időtartam: 30 órás akkreditált képzés. Egy hétvége: péntek, szombat vasárnap.

Ára 65.000 Ft / fő, AME tagoknak 55,000 Ft / fő
Tantestületeknek megbeszélés szerint a helyszínen.
16-28 főig 850.000 Ft, 28 fő felett megbeszélés szerint.

 

A tréning célja, hogy a pedagógusok saját élményen keresztül ismerkedjenek meg a Spencer Kagan féle kooperatív tanulás gyakorlatával és a szükséges elméleti háttérrel. Megismerjék a kooperatív struktúrákat, azokat a saját gyakorlatukba át tudják ültetni. Átéljék, hogy milyen együtt, aktívan dolgozni, információt megosztani, támogatni, egymást tanítani, közben jobban megismerni egymást.

A tréninget két gyakorlott, a kooperatív tanulásszervezés elméletében és gyakorlatában jártas, az alapítványunk trénerképzésén végzett, tréneri gyakorlattal rendelkező pedagógus-tréner tartja.

A tréningen 4 fős kooperatív csoportokban dolgoznak a résztvevők, a szükséges ismereteket úgy dolgozzuk fel, ahogy egy kooperatív tanórán a gyerekekkel tennénk, végig kooperatív struktúrákat használunk, a felhasznált struktúrákat megnevezzük, az azokkal kapcsolatos tapasztalatokat összegezzük, trénerként mintát adunk a kooperatív órák szervezéséhez, vezetéséhez, a tréning végén a pedagógusok a megismert struktúrákat alkalmazva kooperatív órát/órarészlet terveznek.

Ezzel a szervezési móddal a pedagógusok átélik, hogy aktívan szereznek új ismereteket miközben társaikról is új információkhoz jutnak, új benyomásokat szerezhetnek, az egész képzésen jó hangulatban, együttműködve dolgoznak. Emiatt a képzés egy egész tantestület számára a módszertani megújulás mellett a tantestület „csapatépítését” is jelenti sajátos hozadékként.

A tréningen 12-32 fő vehet részt, olyan teremben (általában tanteremben), ahol lehetőség van négy fős asztalokat kialakítani úgy, hogy közben a trénerek tudnak közöttük mozogni. Jó, ha van egy olyan tér is, ahol tudunk körben állni/ülni, kicsit mozogni, játszani. Ez szükség esetén az asztalok falhoz tolásával is meg lehet oldani. Legyen a teremben kivetítési lehetőség és tábla.

A képzés 3 napos, a napok általában 4-5 db 1,5 órás blokkból épülnek fel 15 perces szünetekkel és egy hosszabb, 45 perces ebédszünettel 9-17 óra között. A napok általában egy nyitókörrel kezdődnek és egy zárókörrel végződnek, a nyitás az első napon, a zárás az utolsó napon hosszabb, egyébként lehet rövidebb ráhangoló vagy éppen lecsengető gyakorlat.

Vélemény a 2017. április 21-23-i képzésről
Trénerek: Kerékgyártó Judit és Kiss Virág.

Nagy sikerrel lezajlott a hétvégi egyéni kooperatív képzés, az egyik résztvevőtől az alábbi értékelést kaptuk:

Feledhetetlen 3 nap volt, amit együtt töltöttünk és nagyon hálás vagyok Nektek mindazért, amit megosztottatok velünk! Régóta szerepelt a bakancslistámon egy kooperatív képzés, mert hiába keresgéltem ezt-azt az interneten a kooperatív technikákkal (struktúrákkal, módszerekkel) kapcsolatban, valahogy mégsem állt össze a fejemben a kép, mert valami hiányzott. És igen, tényleg hiányzott, de most már megvan! A 4 alapelvet most jól az eszembe vésem, és igyekszem minden adandó alkalommal (ki tudja, hova sodor még az élet) hasznát venni majd gyerekekkel és felnőttekkel is, és magam is gyarapítani a kooperatívan (is) tanítók csapatát. 

Az egyik leghasznosabb új információ nekem most az volt, hogy az igazi kooperatív munkához nagyon tudatosan meg kell szervezni a tagok közti munkamegosztást és nem bízni a véletlenre, hogy mindenkinek egyformán jusson feladat. És nagyon jó érzés, hogy most már tudom, hogyan lesz a tananyag átadásból kooperatív munka - pont amire vágytam :) Hiányérzetem egyelőre semmivel kapcsolatban nincs, mert amire közben kíváncsi voltam, azt mind megkérdeztem (köszönöm, hogy volt rá mód!), úgy érzem, most már csak neki kell állni és csinálni kell, hogy aztán újra legyenek kérdéseim és dilemmáim :)

Nagyon tetszett a 3 nap alatt a jó hangulat, lenyűgöző volt, ahogy tényleg azt érezhettük (gondolom, hogy a többiek is ezt érezték), hogy mindenkire egyénileg is figyeltek!

Lásd még...